Guinness

Lord’s Pub – locatie premium Guinness

Lord’s Pub, Oradea, a fost desemnat locatie premium Guinness. Pozitia extraordinara, ambianta prietenoasa si decorul realizat dupa cele mai exacte standarde, au facut din Lord’s cea mai atractiva locatie pentru a fi punctul central, in Oradea, a brandului Guinness.

Istoric Guinness

In ultima zi a lunii decembrie 1759, un tanar hotarat, pe nume Arthur Guinness, a preluat o fabrica de bere veche, ruinata, cu o tehnologie depasita, situata pe o fasie de pamant in James’s Street din Dublin. Afacerea a fost luata in concesiune pentru 9 ani la pretul de 45 de lire irlandeze pe an. Prietenii lui au dat din cap cu neincredere.

Timp de 10 ani, fabrica de bere a lui Mark Rainsford (vechiul proprietar) fusese pe piata, dar cu o notorietate foarte scazuta. Strada era deja plina de alte fabrici similare, toate atrase de zona respectiva datorita rezervelor foarte mari de apa. In Dublin existau la vremea aceea in jur de 70 de fabrici de bere, toate, trebuie remarcat, de talie mica. Fabrica nou-achizitionata de domnul Guinness nu era mai presus. Dar Arthur avea sa schimbe aceasta stare de fapt. Avea 34 de ani. Stia ca produsele acestei industrii aproape domestice erau mai mult decat nesatisfacatoare. Afacerile fabricilor de bere au avut o perioada extrem de nefasta atunci cand au fost introduse legile pentru import care favorizau berea bruna londoneza.

La acea vreme, berea era aproape necunoscuta in zonele rurale, unde whisky-ul, ginul si whisky-ul irlandez distilat ilicit erau bauturile alcoolice cele mai la indemana. In ciuda acestui fapt si a calitatii joase a distributiei in marile centre, a fost recunoscut, in mod paradoxal, ca productia de bere – chiar si sub amenintarea constanta a importurilor – a fost probabil cea mai prospera dintre putinele industrii din Irlanda acelor timpuri.

In plus, Arthur Guinness a produs o bere relativ noua pentru Irlanda care continea malt prajit ceea ce ii dadea o culoare inchisa caracteristica. Acest tip de bere a fost denumita „porter” (engl. portar, hamal, usier; bere bruna) datorita popularitatii ei printre portarii si docherii din Convent Garden si Billingsgate, Londra. „Porter” aparuse in Londra cu cativa ani inainte si era importata in Dublin in detrimentul berilor locale. Arthur Guinness a fost nevoit intr-un final sa aleaga intre a produce bere neagra sau berea traditionala din Dublin. Luand decizia sa ii bata pe producatorii englezi cu propriile lor arme, Arthur a mizat pe berea bruna (porter). Productia sa a fost atat de fructuoasa incat a inlaturat importurile pe piata irlandeza, a preluat o parte din schimburile englezesti si a revolutionat industria producerii de bere.

Cuvantul „stout” (engl. solid, energic, curajos, tare) a fost adaugat la inceputul anilor 1820 ca un adjectiv pentru substantivul „porter”. „Extra Stout Porter” insemna un sortiment mai tare, mai energic, mai solid. „Stout” a evoluat, transformandu-se in substantiv comun, la fel cum s-a intamplat cu numele de familie Guinness. In 1825, Guinness Stout se putea gasi si in afara granitelor, iar pana in 1838, Guinness’s St. James’s Gate Brewery a devenit cea mai mare fabrica de bere din Irlanda. In 1881, productia anuala a fabricii a depasit un milion de butoaie pe an, iar in 1914, St. James’s Gate era cea mai mare fabrica de bere din lume.

Astazi, Arthur Guinness ar fi fost mandru de St. James’s Gate. Chiar daca nu mai este cea mai mare (totusi ramane cea mai mare producatoare de bere neagra), ea ramane una dintre cele mai moderne. Guinness este acum produsa in 35 de tari din lume, dar berea de peste hotare trebuie sa contina o aroma produsa la St. James’s Gate. Asa ca principiile de productie specifice lui Arthur persista in fiecare dintre cele 10 milioane de pahare de Guinness care sunt savurate in fiecare zi in toata lumea.

Reteta

Guinness Stout este facuta din patru ingrediente naturale: apa, orz, hamei si drojdie. Orzul este prajit pentru a da berii culoarea inchisa si gustul ei caracteristic. Impotriva reputatiei pe care o are printre cei care nu prefera Guinness, aceea de „pranzul la pahar” sau „paine lichida”, Guinness contine numai 1460 kj/l, mai putin decat echivalentul de marime pentru laptele smantanit sau sucul de portocale. Chiar daca in aparenta pare o bere neagra, energizanta si greoaie, Guinness este de fapt destul de slaba pentru un stout si poate fi savurata in combinatie cu majoritatea mancarurilor. Bautorii inraiti de bere stout sustin ca, in comparatie cu alte beri din aceasta categorie, este foarte apoasa.

Guinness Draught contine nitrogen (N2) si dioxid de carbon (CO2). Nitrogenul , spre deosebire de dioxidul de carbon, nu se dizolva in apa, lucru care permite berii sa fie pusa sub mare presiune fara a face spuma. Inalta presiune este necesara pentru a face ca berea sa fie scoasa prin niste orificii fine printr-un robinet, ceea ce cauzeaza „valurile” caracteristice. Finetea berii Guinness se datoreaza aciditatii reduse, iar cremozitatea gulerului este cauzata de efectul de „val”. „Original Extra Stout” are un gust diferit, deoarece contine numai CO2 si este mai acida.

Lord’s si Guinness

Lord’s si Guinness sunt doua branduri „Strong”. Lord’s un brand cu o notorietate locala foarte bine ancorata in piata de localuri pentru distractie si petrecere a timpului liber a primit pentru gazduire unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel mondial – Guinness.  Legatura dintre cele doua branduri a fost privita inca de la inceput ca o recunoastere a standardului Lord’s.

„Nu e usor sa construiesti un pub autentic! Pub-ul este in sine o expresie sociala completa. De la usa de la intrare si pana la atmosfera prietenoasa, specifica pub-urilor irlandeze, totul trebuie sa fie perfect aliniat asteptarilor clientilor. Daca un irlandez intra in Lord’s vrem sa se simta ca la el acasa, sa simta aceeasi bucurie ca atunci cand intra in pub-ul lui preferat”  – proprietar Lord’s

Ad-uri Guinness

Guinness are o lunga istorie de campanii, de la spoturi TV castigatoare la diferite festivaluri la postere.

Nigeria este cea de-a treia piata pentru Guinness. Dar, deoarece cultivarea orzului este interzisa, versiunea locala a bauturii este facuta din sorghum.

Ca simboluri, Guinness foloseste Brian Boru sau harpa Trinity College. Aceasta harpa, datand din secolul al XIV-lea, care inca poate fi vazuta la Trinity College in Dublin, a fost folosita ca simbol al Irlandei din timpul domniei lui Henrry VIII (secolul al XVI-lea). Guinness a adoptat harpa ca logo in 1862, iar aceasta este aratata intr-o forma care pune in prim plan stanga ei, in loc de dreapta, cum era pusa pe hainele de armata.

Statutul iconic al marcii Guinness este datorat in mare parte advertising-ului. Cele mai notabile si recognoscibile serii de reclame au fost create de Benson. Mai intai John Gilroy in anii ’30 si ’40 a creat postere care includ sloganuri precum „Guinness for Strength”, „Lovely Day for a Guinness”, „Guinness Makes You Strong”, „My Goodness My Guinness” si cel mai faimos, „Guinness is Good For You”. Posterele lui Gilroy infatiseau o arta distinctiva, folosind animale precum cangurul, strutul, foca, leul si, bineinteles, notabilul toucan, care a devenit un simbol la fel de important ca si harpa (O reclama din anii ’40 a folosit urmaroarea rima: Toucans in their tests agree/Guinness is good for you./Try some today and see/What one or toucan do). De curand, Guinness a preluat dominatia pe piata africana de bere cu campania de advertising facuta de Michael Power.

In 2000, spotul Surfer, lansat in 1999, a fost numit cea mai buna reclama de televiziune din toate timpurile intr-un sondaj realizat in Marea Britanie, condus de The Sunday Times si Channel 4. Surfer a fost produs de agentia Abbot Mead Vickers BBDO.

Guinness a fost premiata in 2001 cu premiul Clio pentru Advertiser of the Year, prin munca a cinci agentii din intreaga lume.

Sursa: www.iqads.ro




Noutati pe Blog



Contact

Piața Unirii nr. 2-4, 410072, Oradea
Telefon: +40-733.961.221

Despre noi

Lord’s Pub a fost infiintat in februarie 2001 si este situat la intrarea in Pasajul Vulturul Negru (Piata Unirii nr. 2-4). Este locul ideal pentru a te distra oricand impreuna cu prietenii. Aici vei gasi atmosfera care face diferenta fata de celelalte locatii. In plus, este singurul loc in care poti savura o bere Guinness Draught sau Holsten nefiltrata.